نقاشی ساختمان>خدمات رنگ آمیزی خانه

نقاشی ساختمان :نقاشی ساختمان متین. 76 96 42 88 مجری انواع رنگهای مدرن و پتینه هنری با قیمت مناسب

نقاشی ساختمان>خدمات رنگ آمیزی خانه

نقاشی ساختمان :نقاشی ساختمان متین. 76 96 42 88 مجری انواع رنگهای مدرن و پتینه هنری با قیمت مناسب

رنگ های شاد در نقاشی ساختمان

رنگ های شاد در نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ خانه

انتخاب رنگ خانه
انتخاب رنگ خانه

 انتخاب رنگ مناسب در نقاشی ساختمان یکی از مهمترین بخشهای رنگ آمیزی خونه قلمداد می شود که اگر بخوبی انتخاب نشود شما را از لذت نهایی کار محروم خواهد کرد.

رنگ در خانه

تحقیقات شگفت انگیز جدید نشان می دهد که رنگ در خانه و در قسمت های مختلف آن و همچنین کمک می کند تا محیطی سالم تر و شادابتر داشته باشیم. محققان دریافته اند که استفاده از رنگ های مختلف می تواند تأثیر مثبتی بر روی فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی داشته باشد. همچنین رنگ ها می توانند موجب یک خواب راحت برای ما باشند .

برای مثال رنگ قرمز توانایی انتقال سلول های انرژی زا شوند و آنها را افزایش دهند. یکی دیگر از ویژگی های این رنگ افزایش نفس برای ورزشکاران و دوندگان است. حالا حتماً علت استفاده از زمین قرمز در بیشتر مسابقات دو و میدانی را متوجه شده اید. اما در مورد رنگ آبی،

در مورد این رنگ تحقیقات نشان می دهد که موجب کاهش درد مخصوصاً در بیمارانی که از رماتیسم رنج می برند می شود. چند مورد از خواص رنگ ها را برایتان نوشتیم شما هم خیلی راحت می توانید این رنگ ها را به خانه اضافه کنید و از ویژگی های آن استفاده کنید.

● رنگ های گرم، رنگ های انرژی زا

در میان هفت رنگ موجود در رنگین کمان (قرمز، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش و نیلی) رنگ های گرم قرمز، نارنجی و زرد، سرشار از انرژی هستند. از این رنگ های گرم در آشپزخانه تان استفاده کنید. اگر در اتاقی صبح ها و هرموقع دیگری ورزش می کنید در آن ها می توانید از این رنگ ها بهره بگیرید. در دیگر قسمت های خانه که در آن ها فعالیت و آمد و شد زیاد است می توانیم از این رنگ ها استفاده کنیم. به طور مثال رنگ زرد در آشپزخانه می تواند القا کننده یک روز آفتابی و پرنور باشد. قطعاً کسی وجود ندارد که مایل به استفاده از این فضا نباشد.

● رنگ های خنثی و دقت در بینایی

  رنگ سبز برای چشم از بهترین رنگهاست. این رنگ موجب می شود که شما در زمان خواندن قدرت بیشتری پیدا کنید و زیاد به چشمانتان فشار نیاید. رنگ سبز باعث متمرکز شدن چشم به نقطه مورد دلخواه می شود و این امر سبب آرامش و افزایش توانایی چشم خواهد شد. برای اتاق ها و یا قسمت هایی از خانه که در آن قصد مطالعه کردن و نوشتن دارید از این رنگ بهره بگیرید. همچنین برای انجام کارهایی که در آن نیاز به تمرکز در جزئیات است پیشنهاد می شود رنگ سبز را به کار بگیرید.

● آرامش با رنگ های خنک

رنگ های سرد و خنکی مثل آبی، نیلی و بنفش به ایجاد آرامش در فضای خانه کمک خواهد کرد. پس از یک روز کاری سخت ورود به خانه و استراحت در قسمتی که با این رنگ ها تزیین شده باعث فراهم شدن محیطی آرام می شود. رنگ های خنک که به آن اشاره شد را سعی کنید در قسمت هایی از خانه بکار ببرید که می خواهید در آن فعالیتی نداشته باشید و استراحت کنید. بیشتر کاربرد این قبیل رنگ ها به اتاق های خواب بزرگسالان و یا کودکان معطوف می شود. قابلیت دیگر استفاده از این رنگ ها به حمام مربوط می شود. هنگامی که می خواهید بعد از یک روز کاری طولانی به حمام بروید حتماً نیاز به آرامش دارید که این رنگ ها به شما این اجازه را می دهد که در فضایی آرام قرار بگیرید.

● گوناگونی

با وجود گوناگونی و تعدد زیاد رنگ هایی که باید از میان آنها انتخاب صورت بگیرد، شاید در نظر گرفتن این توضیحات کمی به شما که می خواهید خانه را دوباره رنگ بزنید کمک کند تا از میان این گوناگونی رنگ بهترین رنگ را برای قسمت های مختلف نقاشی خانه و ساختمان خودتان به کار بگیرید.

انتخاب رنگ خانه

انتخاب رنگ در نقاشی ساختمان یکی از مهارت هایی که اگر به درستی انچام شود لذت سکونت در خانه یا بودن در محل کار را دلپذیرتر خواهد کرد. #انتخاب_رنگ_خانه #نقاشی_ساختمان #نقاش_ساختمان #نقاشی_ساختمان_متین کدام طیف از رنگهای شاد را انتخاب می کنید و برای کدام دیوار؟

پتینه کاری

پتینه کاری روی دیوار

پتینه کاری روی دیوار

پتینه

پتینه کاری روی سقف

پتینه کاری روی دیوار
پتینه کاری روی دیوار

پتینه اصطلاحی است که امروزه در دکوراسیون داخلی ساختمان با نقاشی ساختمان گره خورده است .

شاید شما هم نام پتینه را بصور مختلف شنیده اید. از یک کار خلاقانه روی سطح دیوار گرفته تا برجسته سازی روی دیوارهای شومینه و یا شرکتهایی که پوشش های الیافی بافت دار را به نام پتینه به بازار عرضه می کنند. در واقع شاید اینها بخش کوچکی از پتینه باشند.

 

پتینه چیست و چه کاربردی دارد ؟

پتینه تا آنجاکه من می دانم از یک لغت فرانسوی گرفته شده است بنام patina  . یعنی جرم سبز . در واقع همان مسی که در گذر زمان و با تابش متوالی نور تغییر ماهیت رنگی داده که به آن پتینه گفته اند.

پتینه چیست

پتینه کاری در ساختمان :

پتینه کاری در ساختمان از تکنیکهای نقاشی ساختمان مدرن امروزی است . بیشتر نقاشان ساختمان ، پتینه کاری را بعنوان کهنه کاری می شناسند. منظور از کهنه دو نوع اصطلاح عام است : یکی به معنای قدمت بخشیدن به سطح کار  ودوم اینکه استفاده از دستمال و ابزارآلات خاص برای رسیدن به یک سبک خاصی از طرحهای خلاقانه.

در هر صورت این دو واژه در هم امروزه تنیده شده اند تا پتینه کاری در ساختمان به نقطه اوج خود برسد طوری که امروزه نشانی از مدرنیزه بودن و اشرافیت و شکوه را تداعی می کند . بخصوص در پتینه کاری روی دیوار با ورق طلا که جلوه ای ویژه به سطح کار و ساختمان می دهد.

 

پتینه کاری در ساختمان با توجه به نوع سطح کار ، دارای انواع مختلفی می باشد :

۱- پتینه کاری روی دیوار

۲- پتینه کاری روی سقف

۳- پتینه کاری روی ابزار و گچبری 

۴- پتینه کاری روی درب

پتینه کاری روی دیوار

حتما شاید شما هم با اسم پتینه روی دیوار زیاد دیده و شنیده اید . در واقع دیوارهایی که چشم بییننده را به تفکر اشتباه سوق می دهند. مانند دیوار یا ستونی که طرح سنگ مرمر کار شده و آنقدر زیبا کار شده که تشخیص آن که واقعا سنگ است یا نه کار مشکلی است.

پتینه کاری روی دیوار فقط مختص طرحهای سنگی و آجری نیست و ممکن است پتینه کار (کسی که کار پتینه را انجام می دهد) طرحهای خلاقانه ای را روی دیوار انجام دهد که شما فکر کنید مثلا کاغذ هست و یا اصلا ندانید که چیست!

 

پتینه کاری روی سقف

در نقاشی روی سقف ، پتینه کاری سقفی بعنوان زمینه کار می تواند نقش آفرینی کند. مانند پتینه طرح آسمان یا ابرو باد و ….
البته طلاکاری رو ابزاهای سقفی هم بعنوان قاب برای نقاشی سقفی نوع از پتینه کاری روی سقف محسوب می شود که کاربرد دیگر از پتینه کاری سقفی است.
در نقاشی ساختمان مدرن امروزی معمولا هر طرحی از یک پرجم کشوری گرفته تا ایده های خلاقانه ای دیگر روی سقف معمولا توسط پتینه کار انجام می شود.

پتینه کاری روی سقف
پتینه کاری روی سقف

پتینه کاری روی ابزار و گچ بری ها

ابزارها و گچ بری ها پیش ساخته و نصب شده از دیر باز تاکنون در ساختمان ها نمادی از  هنر کلاسیک بودن ساختمان ها محسوب می شدند که در روی دیوارها معمولا بصورت قابهایی دیده می شدند که درون آن نقاشی های خاصی دیده می شد.

امروزه این نوع قابها در بعضی از دکوراسیون های داخلی ساختمان باز دیده می شود. هنر آراستگی با رنگهای متنوع و مختلف این ابزارها همان پتینه کاری ابزارهاست که در شکل های مختلفی امروزه انجام می شود.

پتینه کاری روی ابزار
پتینه کاری روی ابزار

پتینه کاری درب ها :

شاید این نوع پتینه کاری کمتر دیده شده است اما در نقاشی مدرن امروزی یکی از مهارتهایی است که یک پتینه کار براحتی می تواند دربهای قدیمی را با طرحهای خاص زینت و جلا ببخشد.

طرح چوب یکی از پتینه های پرکاربرد روی دربهای معمولی است  که بیننده را به اشتباه می اندازد.

البته پتینه کاری دربها مختص طرح چوب نیست و می تواند خلاقانه نیز باشد مثل طرح اشک و … که بر می گردد به خلاقیت ، مهارت و هنر یک پتینه کار  حرفه ای.

 

 

 

 

رنگ آمیزی رنگ اکریلیک روی گچ

رنگ آمیزی رنگ اکریلیک روی گچ

رنگ آمیزی رنگ اکریلیک روی گچ چگونه انجام می شود؟ ایا لازم است روی سطح گچی روغن الیف یا پرایمر زده شود ؟ آیا لازم است مانند رنگهای روغنی سطوح گچی برای رنگ های بی بو هم ماستیک و بتونه کاری شوند ؟ کارکردهای دیگر رنگ های اکریلیک کدامند و سوالات اینچنی را در این قسمت می توانید مشاهده کنید :

رنگ زدن رنگ اکریلیک |رنگ آمیزی رنگ اکریلیک روی گچ

رنگ اکریلیک رنگی است که حلال آن آب است و کاملا سازگار با طبیعت انسان . از این رنگها در هنرهای ارایشی و بخصوص کاشت ناخن هم استفاده زیادی می شود. در نقاشی ساختمان هم که بهترین جایگزین برای رنگهای روغنی محسوب می شوند هر چند هنوز رنگهای روغنی برای خیلی ها ارجحیت دارند.

رنگ آمیزی رنگ اکریلیک روی گچ

رنگ آمیزی رنگ اکریلیک رو گچ سوال یکی از دوستان بوده با این مضمون

رنگ زدن رنگ اکریلیک | رنگ اکریلیک روی دیوار گچی


چگونه میتوان رنگهای اکرلیک را روی دیوار گچی بکار برد؟

برای رنگ آمیزی روی گچ باید قبل از رنگ آمیزی از روغن زیر کار مناسب استفاده کرد یعنی گچ را با روغن زیر کار اشباع کرد . چون رنگهای اکریلیک قدرت تنفس دارند و اکسیژن هوا را رد می کنند بنابراین بر روی گچ باید روغن زیر کاری هم که استفاده می شود از چنین مزیتی باید برخوردار باشد. یعنی شما بهتر است که از روغن زیر کار پایه آب استفاده کنید . استفاده از روغن زیر کار پایه نفت این خاصیت را از بین خواهد برد.

بعد از روغن کاری هم سایر مراحل رنگ آمیزی مثل بتونه ، سنباده ، گردگیری ، رنگ آمیزی ، لکه گیری به کار گرفته می شود.

نکتع مهم در رنگ آمیزی رنگهای اکریلیک استفاده از مواد پایه آب است از روغن و بتونه گرفته تا رنگ نهایی.

قابل توجه است که حدود بیست سال است کشورهای پیشرفته در دنیا از رنگ های اکرویلیک یا همان وات بیس استفاده می کنند و روز به روز بر کیفیت و مقاومت این رنگها افزوده شده است بطوریکه حتی رنگهای اکرولیک سیلیکون دار نما گوی سبقت را از سایر رنگها ربوده است .

 

این رنگها با طببیعت انسان سازگارند و کیفیت خوبی را در نقاشی ساختمان بوجود اورده اند.